İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından ENKA Vakfı, Petkim ve VitrA eş sponsorluğunda, Beatriz Colomina ve Mark Wigley küratörlüğünde düzenlenen 3. İstanbul Tasarım Bienali uluslararası basında 120’den fazla habere konu oldu.

22 Ekim tarihindeki açılışından bu yana uluslararası medya ve tasarım dünyasının yoğun ilgi gösterdiği bienali takip eden The New York Times, Financial Times, El Pais, Süddeutshce Zeitung, Icon, Monocle, Wallpaper*, Dezeen, Domus, ArchDaily, Metalocus, Apollo, Disegno, Designboom, Les Echos, Archinect, Volume, Architectural Record, Corriere della Serra, Artnet, Artribune, Blouin Artinfo, Frame, Metropolis, SRF, TL Magazine gibi önde gelen yayınların bulunduğu birçok gazete, dergi, TV, radyo ve çevrimiçi mecra bienalden övgüyle söz ederken, sergide yer alan farklı projeleri okuyucularına tanıttı.

The New York Times gazetesinde 15 Eylül tarihli Tasarımın Rastlantısal Gücü başlıklı yazısında Michael Rock, günümüzde tasarımın her yerde olduğuna değinirken, 3. İstanbul Tasarım Bienali’nin temasına da gönderme yapıyor. Eğer tasarım, insanın becerisiyle planlanmış ve gerçekleşmesi sağlanmış bir şey olarak biliniyorsa, bu seneki İstanbul Tasarım Bienali’nin küratörleri Mark Wigley ve Beatriz Colomina’nın gözlediği gibi “tasarımın jeolojik bir katman gibi gezegeni kapladığı“ bir noktaya gelmiş olduğumuzu, tasarlanmadan kalmış birkaç yerin bile etrafındaki sınırları tasarladığımız için ayakta olduğunu belirtiyor.

(http://www.nytimes.com/2016/09/15/t-magazine/design/bathroom-debate-accidental-power-of-design.html?_r=2)

İngiliz Financial Times gazetesindeki 23 Eylül tarihli Biçim ve Fonksiyon Üzerine başlıklı yazısında Edwin Heathcote, Londra Tasarım Bienali’nden bahsederken kendini bir nevi tasarım başkenti olarak gören Londra’nın, tasarım bienali düzenleyen şehirler arasında bir ilk olmadığını; Gwangju, İstanbul ve Ljubljana bienallerinin bu konuda öncü olduğunu belirtiyor.

(http://bizinsanmiyiz.iksv.org/wp-content/uploads/2016/11/20160924_FinancialTimes.pdf)

Icon dergisinde yayımlanan makalesinde bienali inceleyen Tim Abrahams, İstanbul’un içinden geçtiği şu çalkantılı dönemde bu etkinliğin gücünün ve düşünce özgürlüğünün, etkinliği düzenleyenlerin azmini gösterdiğini; bu tarz bir özgür düşünceyi korumanın ise ancak kendini işine adamış profesyonel bir ekiple ve şehrin içine yayılmış geniş bir kültürle mümkün olacağını savunuyor.

(http://www.iconeye.com/opinion/review/item/12555-istanbul-design-biennial)

İngiltere’nin önde gelen uluslararası ilişkiler, kültür ve tasarım dergisi Monocle’ın 1 Ekim tarihli haberinde İstanbul Tasarım Bienali’nin çok iyi biçimde hazırlanmış bir gösteri olduğu belirtiliyor ve gezginleri yine Türkiye’ye çekeceği öngörülüyor. (http://arewehuman.iksv.org/wp-content/uploads/2016/10/20161001_Monocle.pdf)

İngiltere menşeli Wallpaper* dergisinde İstanbul Tasarım Bienali’ni değerlendiren Alison Morris, son dönemlerdeki pesimizm ve felaket unsurlarına rağmen bienalin tasarımın bir kereliğine de olsa ciddi olabileceğini vurgulaması bakımından optimist bir deneyim olduğunu savunuyor. (http://www.wallpaper.com/design/3rd-istanbul-design-biennial-2016-are-we-human)

Tasarım dergisi Disegno’da David Michon’un 3. İstanbul Tasarım Bienali küratörleri Mark Wigley ve Beatriz Colomina ile yaptığı röportajında bienalin teması tartışılıyor. Aynı dergide yazan Jennifer Hattam ise 27 Ekim tarihli bienal eleştirisinde küratörlerin geniş kapsamlı proje seçimlerinin, bienalin “insanlığın başlangıcından bu yana tasarımı yeniden düşünme” amacını iyi temsil ettiğini belirtiyor. Hattam, bienal mekânlarını terk ettikten sonra dış dünyadaki en basit ve sıradan objelere, yaradılışında tasarımın rolünü düşünmeden bakmanın zor olacağını belirtiyor.

(http://arewehuman.iksv.org/wp-content/uploads/2016/10/20161001_Disegno.pdf ; https://www.disegnodaily.com/article/an-archaeology-of-design)

İtalyan tasarım dergisi Domus’ta bienali incelediği yazısında Maria Cristina Didero, bienalden yeni bir şey öğrenmeden çıkmanın imkansız olduğunu ve bu yüzden bienalin insanın yüzünde bir gülümseme bıraktığını söylüyor. Duygusal ve fiziksel bir insan fenomenolojisi olarak tanımladığı bienalin, tasarımın insanlar tarafından başlatıldığını savunduğu için iddialı bir proje olduğunu, bunun için projenin yaratıcılarına şapka çıkarttığını belirtiyor. (http://www.domusweb.it/en/design/2016/11/03/are_we_human_.html)

ABD’nin önde gelen mimarlık web sitesi Archdaily yazarı James Taylor-Foster’ın bienalin önizleme günleri sırasında ArchDaily’nin Facebook hesabından gerçekleştirdiği ve 33.000 kişi tarafından izlenen canlı yayında küratörler Mark Wigley ve Beatriz Colomina, bienalin temasını tartışıyor. (https://www.facebook.com/ArchDaily/videos/10157641563595603/)

İtalya merkezli tasarım ve mimarlık portalı Designboom’da sergideki eserlerden Lu Yang’ın Kuruntulu Mandala’sının ve Franz Tschackert’in Cam Adam’ının incelendiği ve Philip Stevens’ın küratörler Mark Wigley ve Beatriz Colomina’yla yaptığı bir röportajın bulunduğu üç ayrı haber yer alıyor. (http://www.designboom.com/design/istanbul-design-biennial-lu-yang-delusional-mandala-film-digital-avatar-10-25-2016/

http://www.designboom.com/design/istanbul-design-biennial-frank-tschackert-transparent-man-10-27-2016/ http://www.designboom.com/design/istanbul-design-biennial-2016-interview-beatriz-colomina-mark-wigley-10-20-2016/)